Uygulamanın Amacı: Carl Orff' un geliştirdiği "Orff metodu"nu derslerde öğrenme yöntemi olarak kullanmaK
- Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımıyla bilgi, kavrama,analiz, sentez düzeylerindeki kazanımlara yaşantılar yoluyla ulaşmalarını ve öğrenmenin kalıcı olmasını sağlamak.
-Uygulamanın özeti:
-Çalışmada 9. Sınıf Çocuk Gelişimi alanı öğrencileri yer aldı.
-Çalışmaya başlamadan önceki hafta "Orff metodu"nun ortaya çıkışı temel ögeleri ve uygulama aşamaları hakkında bilgi verildi.
(Carl Orff, 1924’te dans öğretmeni Dorothee Günther ile genç kızların müzik eğitimi için Münih’te bir okul kurmuştu. Bu okulda çocuklar için de müzik eğitimine yönelik araştırmalar yaptı. Geliştirdiği yöntemler Almanya’da yayıldı ve çocuklar için müzik yayını yapan radyo programları başladı. Orff, çocuklardaki doğal müzik yeteneklerinin basit vurmalı ve yaylı çalgılar yoluyla geliştirilebileceğini düşünüyordu. Bu düşünceden yola çıkarak, ses, ritim, söz, hareket, dans, beden perküsyonu ögelerini kullanarak çeşitli müzik eğitimi yöntemleri ve öğrenme teknikleri geliştirdi. Geliştirdiği teknikler şimdi pek çok ülkede kullanılmaktadır)
Örnek "orff" uygulamaları yapıldı.
-Çocuk Ruh Sağlığı Dersinde müfredatta yer alan duygusal problemler (öfke, saldırganlık, inatçılık, utangaçlık, kıskançlık) ve problemle başa çıkma yöntemleri konusu anlatıldı, örneklendirildi.
-Öğretmen tarafından seçilen müzik (Burak Onurlu/Zimbole) öğrencilere dinletilerek ses ve ritimleri hissetmeleri sağlandı. Koordinasyon çemberleri kullanılarak ses ve ritme eslik etmeleri sağlandı.
-ilgili anahtar kelimeler verilerek bir müzik eşliğinde duyguyu yansıtacak sekilde dans etmeleri istendi (5 dakika),
- yine anahtar kelime ve ifadeler verilerek ritim oluşturmaları ve bu ritimle el oyunu oluşturmaları istendi (10 dakika)
- Ardından anahtar kelimelerle söz yazmaları bu sözleri seçilen şarkının müziği ile söylemeleri istendi(20 dakika)
- Üretilen şarkıya ezgisiz çalgılarla ritim tutarak eşlik etmeleri istendi(5dakika)
-Her grup oluşturduğu ürünü diğer grup üyelerine sundu
Kurum dışı paydaşlar ve ortaklar : ---------
Uygulamada karşılaşılan zorluklar ve dikkat edilecek noktalar:
-Metodun uygulanabilmesi için öğretmenin "Orff metodu" hakkında bilgi edinmesi gereklidir.
-Ritim tutulabilecek ezgisiz çalgıların temin edilmesi yada elde bulunan basit malzemelerle yapılması gereklidir. (Marakas, ritim sopası, kastanyet, zil, tef, davul)
-Metodun tüm aşamalarına yer vermek 1 ders saatinden daha uzun sürebilir,
-Konu içeriğine tüm aşamalar uymayabilir. Bu durumlarda aşamalar azaltılabilir.
Elde edilen sonuçlar:
- Farklı duyuların ve farklı öğrenme yöntemlerinin kullanılmasıyla farklı öğrenme türüne sahip tüm öğrenciler sürece zevkle katıldı
- Yaratıcılıklarının gelişimi desteklendi.
- Kendilerini topluluk önünde farklı yollarla ifade edebilme becerileri desteklendi
- Dil, bilişsel, sosyal duygusal, motor gelisim alanlarının desteklendiği bir öğrenme süreci gerçekleştirildi
-Ögrencilerimiz yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı buldular ve kalıcı öğrenme sağlandı
- Çalışmada örnek olarak kullanılan "duygusal problemler" konusu ile ilgili yapılan değerlendirme ve sınav sonuçlarında öğrencilerin sorulara doğru cevap vererek tam puan aldıkları görüldü.
Uygulamanın sürdürülebilirliği nasıl sağlanacak?: Uygulama bilgi, kavrama, analiz, sentez düzeyindeki kazanımlara ulaşmak amacıyla tüm ders ve konularda, tüm yaş gruplarında uygulanabilir.
Okulumuz Çocuk Gelişimi alanında tüm sınıf düzeylerinde meslek derslerinde bu metodu kullanmaya devam edeceğiz.
Uygulama Diğer okul kurumlarda yaygınlaştırılabilir mi?: uygulama diger okullarda ve kurumlarda yaygınlaştırılabilir.
Adres:
SAĞLIK MAH. EDİRNE 8. SK. NO 8 ERGENE / TEKİRDAĞ
Telefon
02826862478